Maagverkleining waarom zou je er GEEN willen?
Maagverkleining waarom zou je er GEEN willen?
Liever lezen? Interview met Carla Bakker
Waarom raakt dit jou zo?
Ik ben getriggerd door een stukje op Facebook.
Iemand overleden tijdens een maagverkleining op de operatietafel, de aorta is geraakt. Allereerst mijn medeleven aan iedereen die er mee te maken heeft.
Twee andere mensen stonden ook al klaar voor de operatie. Die zijn niet doorgegaan.
Mijn man is ook aan zijn aorta overleden, daarom raakt het mij zo.
Waarom maak jij je zo druk?
Het gaat om een hele groep mensen die een bypass wil.
Wanhopig zijn, geen uitweg meer zien, zien het als de laatste strohalm.
Men denkt dat een maagverkleining hun probleem oplost, dat ze in een Paradijs komen. Je wordt gewoon brainwashed.
Dat is niet zo. Het is ook niet zonder risico, tekorten aan vitamines en mineralen ontstaan.
Al je organen komen in de problemen bij een vitamine en mineralen tekort.
Je kan ook bijna niks meer eten, ter grootte van een ei, of half sneetje brood, wil je dat? Levenslang pillen slikken. Je wordt gewoon ondervoed, je krijg overal pijn door de verzuring in je lichaam. Allerhande klachten ontstaan door vitamine en mineralen gebrek. Dat kun je niet oplossen met pillen. Pillen zijn dode vitamines daar kan ons lichaam niks mee. Het grootste deel gaat zo de w.c. in. Haaruitval, snelle veroudering, artrose en nog veel meer klachten.
Je wordt een schim van jezelf. Ik weet niemand die er blij mee is.
Nou ja bij mij komen alleen mensen die problemen hebben natuurlijk, dus dat is niet helemaal eerlijk.
Er is ook een andere weg. Een betere manier.
Ik ben gaan kijken op een site waar ze deze operaties uitvoeren.
Daar stond doodleuk.
“Het resultaat op de lange termijn wordt beter als je erin slaagt om een gezonde leefstijl aan te leren” Dan kun je beter daar mee beginnen, hoef je ook niet geopereerd te worden.
Ook stond op die site.
Over de nieuwste methode een mini gastric die nu veel wordt toegepast.
“Een mini gastric bypass heeft meer risico op zuurklachten en op een maagzweer”
Misschien wil je jezelf even voorstellen?
Ik ben Carla Bakker. Health-Coach voor darmen.
Sinds 2013 ben ik met deze methode bezig.
Voornamelijk help ik ‘uitgedokterde’ mensen met Prikkelbare Darm Syndroom. Die te horen hebben gekregen. Leer er maar mee leven. Het is chronisch, je komt er niet meer vanaf.
Medicijnen voor de ergste symptomen en een streng dieet om klachten te voorkomen, voedingssupplementen voor het vitamine en mineralen gebrek. Als mensen met dit programma aan de slag gaan, zijn de meeste deelnemers met een week of 6 van hun klachten verlost. Snap jij het, ik niet.
Het lijkt wel of ze mensen onwetend willen houden.
Het werk ook goed bij Colitis Ulcerosa en Ziekte van Crohn.
Alle klachten die zijn ontstaan door de verstoorde darmwerking verdwijnen daardoor ook. Zelfs fibromyalgie knapt snel op. Wonderlijke dingen gebeuren er als je met deze methode begint en je spijsvertering gaat herstellen.
Als je spijsvertering weer goed werkt bereik je vanzelf het gewicht wat bij je hoort. Je spijsvertering is de basis van een goede gezondheid.
Jij zegt een goede spijsvertering is de basis van je gezondheid?
Ja het is de fundering, als de darmen niet goed werken ontstaan problemen.
Daar heb ik mooie dia over.

Stel eens voor dat je lijf een huis is om in te wonen. Als de fundering stevig is kun je fijn wonen in het huis.
Als de fundering scheuren gaat vertonen ontstaan er steeds meer problemen. De scheuren gaan steeds verder. Op een gegeven moment heb je een onbewoonbaar verklaarde woning. Een huis kun je verkopen maar je lijf moet je je leven lang meedoen.
Wat of waar gaat het dat fout?
Als je last hebt van maagzuur, ga je naar de dokter. Dan krijg je maagzuurremmers. Dan begint de hele malaise.
Maagzuur heb je juist nodig om eten af te breken, dat moet je juist stimuleren niet afremmen. In maagzuur zitten enzymen die eten afbreken.
Word je eten niet goed afgebroken dan komt je gezondheid in gevaar.
Er ontstaan door het niet goed verteerde eten allerhande gezondheidsklachten.
Als je last hebt van verstopping, krijg je laxeermiddel. Van laxeermiddelen worden je darmen lui. Heb je last van diarree dan krijg je een diarree remmer, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
In een interview van een arts, die vertelde dat iemand 9 verschillende soorten medicijnen heeft voor een hele rij klachten, met die 9 medicijnen zijn de klachten nog niet nog op orde.
Het is een vicieuze cirkel, een negatieve spiraal deze moet worden doorbroken.
Als het zo goed werkt, en het bijna iedereen aangaat, waarom niet breder uitgerold?
Farmaceuten doen geen onderzoek naar leefstijl interventie, dan verkopen ze geen pillen meer.
Daar verdient niemand iets aan. Dus dat is niet interessant. Het levert meer op als iedereen aan de medicijnen gaat. Het ene medicijn lokt ook de andere weer uit en zo zak je steeds dieper.
Hoe zit het dan met afvallen?
Je kan NIET afvallen als je stofwisseling niet goed werkt, dat is onmogelijk. Ja een crash dieet, maar zo gauw als je stopt zitten de kilo’s er gelijk weer aan, met een paar cadeau kilo’s extra.
Onze gezondheid is een keten, ik zal het even uitleggen.
Boven aan de keten staat vet.
Veel mensen zijn bang van vet, daar word je dik van denken ze.
Maar dat is dus niet zo, je hebt juist vetten nodig om af te vallen.
Vetten heb je ook nodig voor de opname van vitamines en mineralen. Onder andere vitamine D, dat is een hele belangrijke vitamine voor je gezondheid.
Heb je dus geen goeie vetten, wordt vitamine D niet opgenomen.
Vitamine D is weer nodig om calcium op te nemen, calcium is weer nodig om verzuring tegen te gaan en is nodig bij de omzetting van eiwit.
Snap je het nog?
Eiwit zit overal in, als er iets gerepareerd moet worden, in het bloed, hormonen, alle cellen ……
Als het bloed verzuurt doordat er te kort mineralen zijn kan de lever zijn werk niet goed doen, de lever zorgt voor zuivering en gal aanmaak.
Afvalstoffen worden dus niet goed afgevoerd, zo ontstaan allergieën.
Maar erger nog als er geen gal wordt aangemaakt, wordt vet niet afgebroken en begin je weer boven aan de keten.
Moeilijk om in het kort uit te leggen wat er in je lichaam gebeurt.
Hopelijk is het in grote lijnen duidelijk.
Dus de eerste optie is de spijsvertering herstellen.
Inderdaad, maar het is ook de enige optie.
Maar ook belangrijk als ‘bijvangst’, verdwijnen ook je andere klachten als je die hebt.
Nu, heb ik net bij je gegeten, 2x opgeschept, bami met saté en saus, eigenlijk te veel, geen last, niet vol of moe. Gister wel?
Ja, en dat kan dan niet meer, als je een maagverkleining zou doen.
Jij denkt, dat je niks mag, alleen sla en wortels eten. Je wordt gewoon brainwashed, dat wil men je laten denken.
Het is belangrijk dat je JUIST alles eet, volle producten. Alle dieet regels moeten uit je hoofd. Alles eten, aardappelen, groente, vlees, fruit, brood, vis, noten, rijst, pasta, noten, ei, kaas, yoghurt, geen gekkigheid. Tot je voldaan bent.
Je zegt het zelf, je voelt je beter, DAT precies moeten mensen weten.
Daar moet men mee worden geholpen, dat is precies wat ik doe.
Mensen moeten er wel KLAAR voor zijn.
Het mooiste is, het kost ook niks, alleen de cursus dan.
Je leven lang profijt van, kijk maar eens wat er allemaal in je aanrechtkastje staat, wat je bespaart. Wat dacht je van alle verdriet en pijn je jezelf dan bespaart.
De Beste, Fitste, Slankste en Blijdste Versie van Jezelf of ‘De Betere Ik’ net hoe je het wil noemen is alleen mogelijk als je spijsvertering goed werkt.
HET BELANGRIJKSTE; automatisch bereik je het gewicht wat bij je hoort.
Te zwaar val je af, heb je ondergewicht dan groei je wonderlijk.
Ik ben om
Waar het mij omgaat, dit moet meer mensen weten, dat deze methode bestaat en bekender wordt.
Bedankt Carla
Graag gedaan, jij bedankt.
Heb jij een vraag?
Via contact kun je ze aan mij stellen.
Probeer de [gratis] recepten uit, om te ervaren dat je lekker kunt eten zonder maagzuur of opgeblazen gevoel.
Probeer de [gratis] recepten uit, om te ervaren dat je lekker kunt eten zonder maagzuur of opgeblazen gevoel.
Als je meer wilt weten over het programma hier meer informatie over het programma
In mijn Facebookgoep deel ik regelmatig tips en acties, kom er ook bij.
Liefs Carla Bakker

Hallo Carla, Help
Ik ben ten einde raad.... Een aantal jaren geleden ben ik uit het niets 25 kilo aangekomen, (inmiddels 30). Ik heb altijd al strijd met mijn gewicht en ik heb echt àlles geprobeerd; krijg de kilo's er niet af.
Ben bij een diëtiste geweest, maand een eetdagboek bijgehouden; ik deed het best goed.... Sonja Bakker, weight watchers, acupunctuur, mesoloog, voedingssupplementen, koolhydraat arm, eiwit shakes.... Mijn huisarts had wel een briljant idee: een maagverkleining! (Ben je meteen van je vreetbuien af zei ze... 😮)

Nu heb ik een heel vervelende blessure aan m'n knie en ben gisteren bij de orthopeed geweest. Die had hetzelfde briljante idee als de huisarts. Maagbandje kon ik ook proberen.


Mijn overgewicht doet mijn knie geen goed. En dat begrijp ik zelf natuurlijk ook. Maar ik éét niet veel! Tuurlijk snoep ik wel eens, maar ook dat blijft binnen de perken.
Dus u begrijpt.... ik weet het niet meer. Leeft sinds gisteren op water, komkommer en een bio-cracker....
Maar dat kan de bedoeling toch niet zijn? Als ik op sla, komkommer en worteltjes moet leven hadden ze wel een konijn van me gemaakt.... 

Ik ben een boek aan het lezen over gezonde voeding: moet je zelf melk maken van ongebrande noten....
Ik weet het niet hoor, ik wil best mijn voeding aanpassen maar heb ook nog een gezin, het moet wel te doen zijn.
Denkt u dat u mij kunt helpen? Ik weet het echt niet meer.... 😢
Sorry voor het lange verhaal.
Hartelijke groet,
Lucy de Jong
-----------------------------------------------------------------------
Hoi Carla, 16-7
Na hoeveel tijd kun je veranderingen in je lichaam merken? Ik eet volgens uw methode sinds donderdag. Het lukt best goed al heb ik héél véél vragen. Ik ben 1 keer de fout ingegaan, gisteren op verjaardag. Dat was mijn fout! 😉
Zou het kunnen dat de grote schoonmaak van de darmen al is begonnen?
En de eeuwige pijn in mijn nek en schouders lijkt wel minder
Dat verbeeld ik me toch?
Dat verbeeld ik me toch? Heeft u toevallig een recept met snijbonen? Die staan voor morgen op het menu maar kan nog niet verzinnen hoe ik dat ga opleuken.
Vandaag stond er bloemkool op tafel. Nooit gedacht dat ik het lekker zou vinden. Ik heb de kerriesaus (die van het broccoli recept) gemaakt; nou heerlijk gegeten!
Straks nog een bakje vers fruit; ik zeg goed bezig!
----------------------------------------------------------------------------------

Goed he, zelf voelde ik ook al na een paar dagen dat ik meer energie had.
En met een week of zo, sliep ik veel beter, ik dacht dat zal toch ook niet in dat programma zitten.
Wel dus, nu weet ik wel beter en heb ik al heel veel mensen van de slaapproblemen af geholpen...
Lees mijn hele ervaring verhaal hier
Heb jij een vraag?
Via contact kun je ze aan mij stellen.
Probeer de [gratis] recepten uit, om te ervaren dat je lekker kunt eten zonder maagzuur of opgeblazen gevoel.
Probeer de [gratis] recepten uit, om te ervaren dat je lekker kunt eten zonder maagzuur of opgeblazen gevoel.
Als je meer wilt weten over het programma hier meer informatie over het programma
In mijn Facebookgoep deel ik regelmatig tips en acties, kom er ook bij.
Liefs Carla Bakker

Prikkelbare-darm-syndroom-wat-is-dat-eigenlijk
Wat is dat eigenlijk spastische darm of prikkelbare darm syndroom?
Dat is echt niet leuk...
Gelukkig lees je dit blog dan weet je dat er een OPLOSSING is voor prikkelbare darm syndroom [PDS]
Jij weet wel wat PDS is, als je er zelf last van hebt.
Of misschien wil jij er meer over weten omdat iemand in je omgeving vertelde dat die last heeft van PDS. Inderdaad last, want het kan knap vervelend en pijnlijk zijn, je hele leven, vooral je sociale leven wordt door PDS beïnvloed. Je sociale kringetje kan er kleiner door worden omdat mensen met PDS soms de deur niet meer uit durven. Misschien is dat bij jou ook zo. Dat lig er aan welke variant je hebt. Verstopping of diarree.

Wat PDS precies is weten de meeste artsen niet. Ze weten natuurlijk wel wat voor klachten het veroorzaakt maar niet precies hoe prikkelbare darmen ontstaan, ook is er niet echt een goeie behandeling voor, alleen verlichting van de klachten met medicijnen of een moeilijk vol te houden dieet.
Een ding weten de artsen wel zeker.
“Er komen steeds meer mensen bij die last hebben van het prikkelbare darm syndroom. Zelfs kleine kinderen”.
Ook zeggen artsen “prikkelbare darm syndroom is chronisch en je komt er niet meer van af, leer er maar mee leven. De ergste symptomen kunnen wel met medicijnen worden verlicht. Een fodmap, gluten- en lactosevrij dieet kan er misschien voor zorgen dat je minder klachten ervaart, en supplementen voor het vitamine en mineralen gebrek”.
Er zijn ook verschillende PDS-coaching programma’s om te leren hoe je het beste met prikkelbare darm syndroom kunt omgaan.

Dat wil je toch helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!!! Je wilt er gewoon van af…..
Aan de oorzaak wordt niks gedaan!
Gelukkig lees je nu dit blog.
PDS noemen ze ook wel een ‘wegstreepziekte’.
Wat betekent dat. Er worden verschillende onderzoeken gedaan, waar ‘gelukkig’ niks uitkomt.
Deze onderzoeken zijn om ernstige dingen uit te sluiten.
Gelukkig natuurlijk dat er niks ernstig aan de hand is, helaas schiet jij daar niks mee op en blijf je maar door worstelen met je zorgen, pijn en belemmeringen.
Het ergste hiervan is. Dat jij zelf door deze medicijnen, supplementen en je diëten jouw PDS in stand houdt. Daarom zet ik alles op alles om jou dit te laten weten omdat dit mij heel diep raakt. Zoveel mensen die onnodig pijn en verdriet hebben wat helemaal niet zo hoeft te zijn...
Wat is PDS dan wel?
Het is een verstoorde darmwerking. Dat kan ontstaan door verschillende redenen. Daar ga ik nu niet dieper op in. Het is ook niet belangrijk hoe het is ontstaan, wat wel van belang is hoe los je het op.
Oplossen ja, ook al hebben ze je wijsgemaakt dat je er niet meer van af komt.
Het is weer om te keren.
Je spijsvertering en stofwisseling is verstoord.
De enige optie is, wat jij NU nodig hebt zorgen dat je spijsvertering en stofwisseling weer gaat herstellen.
Met medicijnen of een dieet gaat dat niet lukken. Sterker nog, een dieet, maakt niet uit welk dieet, met andere woorden dus ook lijnen, is een van de grote oorzaken waardoor PDS ontstaat. Hetzelfde geldt voor medicijnen.
Dat is precies de oorzaak, waarom er steeds meer mensen met PDS bijkomen.
Medicijnen overbelasten je organen, zeg maar vergiftigen.
De verlichting die je misschien ervaart door de medicijnen is tijdelijk, maar lost helaas jouw probleem niet op. Sterker nog, met medicijnen hou je zelf het probleem in stand wat er in je darmen speelt.
Voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen artsen of medicijnen.
Voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen artsen of medicijnen. Maaaaaaar wat spastische of prikkelbare darmen betreft zitten de medici echt op het verkeerde spoor.
Als de darmwerking is verstoord, is de enige optie de darmwerking herstellen.
Dat is een proces, daar is geen medicijn voor.
Ons lichaam is een ‘fabriek’. De lever is een ‘chemische fabriek’.
De lever is een heel belangrijk orgaan in onze stofwisseling.
Door de medicijnen en diëten wordt de leverwerking verstoord.
Dat zuig ik niet uit mijn duim, het is wetenschappelijk bewezen.
Jouw klachten zijn op te lossen, net als bij de honderden mensen die het programma al hebben gevolgd, door bij de oorzaak/wortel het probleem aan te pakken.
Binnen 6 – 8 weken zijn de meeste deelnemers van PDS verlost.
Helaas kan het niet sneller. PDS is ook niet in ene ontstaan.
De cirkel moet worden doorbroken. Wat ik wel kan zeggen, snel zal je verbetering merken. Vanaf de eerste dag kun je al verschil voelen. Je energieniveau gaat ook snel omhoog, slaapt beter en ga jij je steeds blijer en fitter voelen. Ik ga je geen gouden bergen beloven. Het is een proces, dat heeft zijn tijd nodig. Gelukkig hoef je het niet alleen te doen.
Als je spijsvertering en stofwisseling is hersteld bereik je vanzelf ook het gewicht wat bij je hoort. Heb je overgewicht val je af en bij ondergewicht ga je groeien.
Het antwoord op de vraag wat is prikkelbare darm syndroom eigenlijk.
Simpel gezegd, je eten wordt niet goed verteerd, dat komt door verschillende oorzaken. Foute bacteriën in je darmen smullen van het niet goed verteerde eten en walah, prikkelbare darm syndroom is geboren.
De foute bacteriën breiden steeds meer uit, verstoren je stoelgang, veroorzaken jouw klachten en tasten je immuunsysteem aan.
De oplossing is dus niet leren omgaan met je prikkelbare darm syndroom klachten wat nu steeds gebeurt……..
Maar…….. gewoon het probleem blijvend oplossen……
Zorgen dat je eten goed verteert. Dan valt er niks meer te smikkelen voor de verkeerde bacteriën en sterven deze af en alles komt weer in balans.
Walah, zo simpel is dat………….
Probleem opgelost…..
Ps; Prikkelbare darm syndroom is een gigantische alarmbel van je lichaam.
Als je niet ingrijpt ontstaan er ‘welvaartziekten’ zoals dat tegenwoordig heet en krijg je steeds meer klachten en medicijnen met de daarbij horende bijwerkingen.
Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere vrouwen die dit nodig hebben.
Liefs Carla Bakker
Heb jij een vraag?
Via contact kun je ze aan mij stellen.
Probeer de [gratis] recepten uit, om te ervaren dat je lekker kunt eten zonder maagzuur of opgeblazen gevoel.
Probeer de [gratis] recepten uit, om te ervaren dat je lekker kunt eten zonder maagzuur of opgeblazen gevoel.
Als je meer wilt weten over het programma hier meer informatie over het programma
In mijn Facebookgoep deel ik regelmatig tips en acties, kom er ook bij.
